Sekans taslağı iyi bir hikaye yapısını kurmaya yarayan hatasız ve mutlak bir formül değildir ancak işe başlamak için son derece kullanışlıdır. Her senaryonun bir prototip olduğunu düşünürsek her biri yeni, özgün, kişiye özel bir hikaye taşıyacaktır.
Birinci Perde
Sekans 1 – Statüko ve Başlangıç Kıvılcımı
Ana karakteri, hayatını ve hikayenin geçtiği dünyada geçerli olan statükoyu (dünya düzeni) kurar. Genellikle (saldırı anı) başlangıç kıvılcımı ile son bulur ancak bu durum bazen daha hikayenin ilk beş dakikasında da gerçekleşebilir.
Sekans 2 – Bela/Tehlike ve Kilitlenme
Hikayenin merkezinde yer alan tehlike/bela/ikilem kurulur ve olası engellerin ilk örnekleri verilir. Ana gerilim bu perdenin sonunda gerçekleşecektir. Sekans, karakterin tehlike ya da belaya kilitlenmesiyle ve böylece amacına ulaşmak için yeni bir yola yönelmesiyle son bulur.
İkinci Perde
Sekans 3 – İlk Engel ve İşin Ciddiyetinin Artması
Ana karakter ilk engeliyle yüzleşmiştir ve böylece alternatiflerin elenmesi yoluna girmiştir. Birinci perdeden kalan açıklamalar burada yapılabilir. Karakterimiz artık içinde bulunduğu duruma kilitlendiğinden kaçıp gidemez, işin ciddiyeti arttığından dolayı artık kaybedecek daha fazla şeyi vardır.
Sekans 4 – İlk Doruk Noktası/OrtaNokta
Aksiyonun dozunu arttırmak için daha büyük bir engel devreye girerek genelde filmin çözülmesine paralel bir ilerleme sunan, ilk doruk noktasının kurulmasını sağlar. Hikayemiz bir trajediyse ve kahramanımız ölüyorsa, bu durumda ilk doruk noktası (ya da orta nokta) karakterimiz için bir düşüş anı olmalı. Ancak kahramanımız filmin sonunda kazanıyorsa, dördüncü sekans karakterin bir şekilde bir başarı elde etmesiyle sona ermelidir.
Sekans 5 – Yan Hikaye ve Aksiyonun Yükselmesi
Bu noktadan itibaren eğer elimizde yeterince iyi bir yan hikaye yoksa ikinci perdeyi biraz uzatma yoluna gidilebilir. Bu sekansta aksiyonun artmasını sağlamak istiyoruz ancak henüz ana doruk noktası için de hazır değiliz.
Sekans 6 – Ana Doruk Noktası / İkinci Perdenin Sonu
Ana doruk noktasını oluşturabilmek için ana hikayeyi bir intikamla süsleyebilirsin. En zor engel, eldeki son alternatif çözüm, en yüksek ya da en düşük an ve hikayenin ana gerilim noktası tam bu noktada devreye girer. Bizi üçüncü perdeye taşıyacak olan yeni gerilimin ilk ipuçlarını da bu kısımda öğreniriz.
Not: Çoğu orta nokta ve son birbirine paralel ilerlediğinden, ikinci perdenin sonunda yer alan dönüm noktası genelde zıt bir karakter taşır. Yani, karakterimiz hikayenin orta noktasında ve sonunda kazanıyorsa, o zaman ana doruk noktasında genelde kaybeder.
Üçüncü Perde
Sekans 7 – Yeni Gerilim ve Şaşırtmaca
Tüm gerekli açıklamalarla birlikte basit ancak açık ve kesin bir dille üçüncü perdenin gerilimi aktarılır. Her anlamda, hızlı ve basit olunmalı, kısa sahneler eşliğinde tüm gerekli yapılar anında kurulmalıdır. Şaşırtmaca, bu sekansın sonunda yer alabileceği gibi sekizinci sekansı başlatan olay olarak da kullanılabilir.
Sekans 8 – Çözülme
Çözülme için hazırlanmaya başlayın. Açıklık çok önemlidir. Sola dönerlerse her şey yolunda demek ancak sağa dönerse dünya yok olur. İşte bu kadar açık olunmalı. Artık bu noktada karmaşık duygular ve fikirlere yer yoktur. Sevdiğine kavuşacak mı, bombayı etkisiz hale getirecek mi, bir katil olan kardeşini ele verecek mi ya da etrafı köpekbalıklarıyla çevrili tekneden kurtulabilecek mi?