Genelleme yaparsak ilk perdede iki sekans (bazen üç olabilir), dört sekans (bazen beş) ikinci perdede ve iki sekans da üçüncü perdede bulunur.
İlk Perde
Sekans 1 – Ana karakterler ve statüko tanıtılır
Dönüm Noktası 1: Başlangıç kıvılcımı
Sekans 2 – Tehlike oluşturulur/Ana gerilim başlatılır
Dönüm Noktası 2: Kilitlenme
İkinci Perde
Sekans 3 – İlk engel/Ciddiyetin artması
Sekans 4 – Daha büyük engel
Dönüm Noktası 3: İlk Dorun Noktası
Sekans 5 – Yan hikaye/Aksiyonun tırmanması
Sekans 6 – En zor engel
Dönüm Noktası 4: Ana Doruk Noktası
Üçüncü Perde
Sekans 7 – Yeni Gerilim
Dönüm Noktası 5: Şaşırtmaca
Sekans 8 – Çözülme
Ancak her zaman istisnalar vardır ve bir hamuru karıştırmanın birden çok yolu bulunur. Olaylar kronolojik olarak gelişmeyebilir, iki ayrı sekans birbirine paralel olarak ilerleyebilir, hikayenin ilk perdesi, ikinci perdede flashback’ler üzerinden verilebilir. Bundan dolayı her hikaye, aslında her defasında yeniden icat edilmesi gereken birer prototiptir.
Sakın bu sıraladığımız unsurları çorba misali karıştırırsan çok özgün bir hikaye elde edeceğini düşünerek bir yanılgıya düşme. Çoğu en iyi hikaye aslında en basit olanlardır. Özgünlük, hikayenin yapısıyla ya da olay örgüsüyle değil, karakterlerin ve hikaye anlatımında tercih ettiğin yöntemlerin özgünlüğü ile sağlanır. Özgün olan hikayecilerin gözlemleri ve resmettikleri insanlık durumudur.