“Sadece her sahneye mümkün olduğunca geç bir şekilde başlamakla yetinmeyip bu tavrı tüm hikayeye uygulamalısın.” – William Goldman, Senaryo İşinin Maceraları
Unutma ki, uzun metraj senaryo yazımında gözetmen gereken yapı, perde, sekans ve olay örgüsü gibi oldukça belirgin unsurlar bulunmaktadır.
Tüm bu unsurlar bir araya gelerek görsel bir dilin oluşturulduğu ve belirli bir formu olan 90 ile 120 sayfa arasında değişen bir senaryo meydana getirirler.
Bu pek de uzun sayılmaz.
Dolayısıyla kendi yöntemini keşfetmek için zamanınız yoktur. Yöntemi bilerek başlamalıyız. Ve mümkün olduğunca ekonomik davranmamız gerekir: hikayeye mümkün olduğunca geç başlamalı, sahneye mümkün olduğunca son anda girmeli ve sahneyi mümkün olduğunca erken bitirmeliyiz.
Sahnedeki boşlukları okuyucuya nefes aldırmak, ritmi düzenlemek ve senaryonun hızını ayarlamak için kullanmalıyız. Aksiyon kısımlarını mümkünse üç, dört satırda bitirmeye çalışın.
Uzun aksiyon paragrafları çok yer kaplar, göz yorar, okumayı güçleştirir ve böylece doğru dramatik etkinin oluşumunu engelleyebilir. Sayfada ne kadar beyaz boşluk yer alırsa o kadar iyidir.