Kahraman ve amacı, bir hikaye yapısındaki en önemli iki unsuru oluşturuyorsa, hikayedeki engeller şüphesiz üçüncü sırada yer alır.

Karakterin yoluna engeller koymalı, zorluklar yaratmalı ve karakterlerin bu gibi durumların üstesinden gelebilmesi için, daha yaratıcı yöntemlere başvurmalarını sağlamalısın. Ancak bu şekilde tüm olasılıkları görüp sahnelerin kendiliğinden ve doğal bir şekilde oluşmasına imkan verebilirsin. Çünkü bir sahne ancak karakterin dikkatini isteyen, zor ve karmaşık bir durumsa gerçekten iyi bir sahnedir. Eğer sahnede bir engel yer almıyorsa izleyici için sıkıcı, düz ve yeni bir şey önermemiş olur.

Yine de hikayenin bütünlüğü, ortada tamamen tek bir amacın olmasına bağlıdır. Bundan dolayı bu amaca giden yolda, birden çok engelin yer alması hiçbir şekilde bu bütünlüğe zarar vermez.

Bir filmde, kahramanımız açısından, en zor olan hariç, tüm engeller ortadan kalktığında, izleyici artık tamamen tek bir duruma odaklanır. Umut ederler, korkarlar ve hikayeye dahil olurlar.